چکیده :

هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی آوای کارکنان دانشی در شرکت های دانش بنیان فناوری اطلاعات مستقر در پارک های علم و فناوری دانشگاه های ایران بود. پژوهش حاضر از نوع کیفی و مبتنی بر رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد اتت. در ای پژوهش مصاحبه های نیمه تاختاریافته به صورت عمیق با 13 نفر متشک از مدیران و کارکنان دانشی و متخصص ان و کارشناتان کسب وکارهای دانش بنیان فناوری اطلاعات، زیرمجموعة پارک های علم و فناوری دانشگاه های ای ران، که دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودند، در پاییز و زمستان 1398 ، انجام گرفت. معیار انتخاب خبرگان ای بود که حداق ته تال تابقة کار مفید در شرکت های دانش بنیان، با تعداد 50 نفر نیروی کار ، داشته باشند. در ای پژوهش تجزیه وتحلی داده ها با اتتفاده از نرم افزار اطلس تی نسخة 8 در ته مرحلة کدگذاری اولیه و محوری و انتخابی صورت گرفت که به شناتایی 8 مقوله و 16 مفهوم محوری و 50 کد نهایی انجامید. نتایج تحلی داده ها نشان داد آوای کارکنان دانشی به تعام بیشتر با مشتریان، دتتیابی به مزیت رقابتی، بهره وری و عملکرد بالا در شرکت های مربوطه منجر می شو د. همچنی نتایج ای پژوهش می تواند به مدیریت در بهبود تصمیم گیری های در رابطه با موانع و چالش هایی که کارکنان دانشی در رشد و توتعة شرکت هایشان با آن مواجه اند کمک کند.

کلید واژگان :

آوای کارکنان، شرکت های دانش بنیان، کارکنان دانشی، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک