هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد رسانه¬های نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه خبرنگاران و کارشناسان علوم ارتباطات و رسانه بود. روش پژوهش میدانی و بر مبنای هدف از نوع توسعهای- کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه خبرنگاران در لیگهای فوتبال و کارشناسان ارتباطات رسانهای، همچنین مخاطبین لیگ برتر فوتبال کشور بود. نمونه پژوهش شامل 384 نفر (با تأکید بر کفایت نمونه فرمول تعیین حجم نمونه کوکرال) بود. روش نمونهگیری در این پژوهش، تصادفی طبقهای بود. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال، متشکل از 62 عبارت بود. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ تأیید شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون T تک نمونهای انجام شد. بر اساس نتایج بهدستآمده، عملکرد رسانههای نوپدید در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه خبرنگاران و کارشناسان علوم ارتباطات و رسانه در حد مطلوبی گزارش شد (0001/0=P).
کلید واژگان :ارزیابی عملکرد، رسانههای نوپدید، لیگ برتر فوتبال، خبرنگاران، کارشناسان علوم ارتباطات و رسانه.
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک