چکیده :

به دلیل نبود زیر ساخت های کافی برای ایجاد گردشگری هوشمند و برنامه‌ریزی ضعیف در راستای بکارگیری تکنولوژی در صنعت گردشگری، ایران دارای مشکلاتی جدی در این زمینه می باشد. لذا هدف از اجرای این تحقیق طراحی الگوی گردشگری هوشمند در صنعت ورزش می باشد. این پژوهش بر حسب گردآوری اطلاعات اکتشافی و بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی است و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. جامعه مشارکت کننده شامل اساتید دانشگاهی که با موضوع گردشگری آشنا بوده و همچنین مدیران گردشگری بوده است و از روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده شده است. داده های جمع آوری شده با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه و تحلیل شدند و الگوی نهایی استخراج گردید. مدل نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علی، بستر ها و زمینه‌های لازم، متغیرهای مداخله گر، راهبردها و پیامدهای گردشگری هوشمند برای صنعت ورزش تشکیل شده است. در مجموع می توان بیان کرد که استفاده از ابزارهای دیجیتالی منافع بی شماری را برای کسب و کارها و فعالان صنعت گردشگری ورزشی به دنبال خواهد داشت. از جمله توسعه گردشگری در راستای کاهش اتکا به نفت و خروج از اقتصاد تک محصولی. همچنین صنعت گردشگری ورزشی با زنجیره ارزشی منحصر به فرد خود از یک طرف با گردشگران متحول شده دیجیتالی و از طرف دیگر با فضاهای اساسی چون: مبدا سفر، مسیر سفر، مقصد گردشگری و محیط بیرونی آن روبرو می باشد.

کلید واژگان :

گردشگری هوشمند، صنعت ورزش، ایران، نظریه داده بنیاد



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک