این پژوهش با هدف طراحی الگوی امکان سنجی اجرای آموزش های مجازی در اداره کل ورزش و جوانان فارس انجام شد. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی بوده و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، با رویکرد کمی-کیفی (آمیخته ) انجام گرفته است.جامعه آماری در بخش کیفی شامل افراد خبره درحوزه استقرار آموزش مجازی و دربخش کمی شامل تمامی مدیران و کارکنان ورزش و جوانان در استان فارس بود. حجم نمونه در بخش کیفی با توجه به اصل اشباع ( 20نفر) و در بخش کمی به روش سرشماری 328 نفر برآورد شد. برای انتخاب نمونه در بخش کیفی از نمونه گیری هدفمند و دربخش کمی از نمونه گیری طبقه ای استفاده شد. ابزار گرد آوری دادها ،دربخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختمند ودر بخش کمی، پرسش نامه محقق ساخته برمبنای مقیاس پنج گزینه ای لیکرت بود. روایی صوری پرسش نامه با توجه به نظر متخصصان مناسب گزارش شد. پایایی پرسش نامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 84/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادها در بخش کیفی از کد گذاری باز و کد گذاری محوری و در بخش کمی از آزمون های کولموگروف و اسمیرنوف، تحلیل عامل اکتشافی ، تحلیل عامل تاییدی و t تک نمونه ای استفاده شد.نتایج به دست آمده به شناسایی 6 بعد و13 مولفه و57 شاخص منجر شد که نام گذاری آن ها بر اساس مبانی نظری شکل گرفت. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بُعد منابع انسانی و پشتیبانی و دو مولفه سرمایه گذاری و تامین بودجه و بازاریابی ، جذب نیروی انسانی ماهر و پشتیبانی فنی ،آموزشی و سازمانی و نیز، بُعد فرهنگی- اجتماعی و مولفه شناخت آداب و رسوم شبکه ای و رعایت اخلاق در فضای مجازی از وضعیت مطلوبی برای اجرای آموزش مجازی برخوردار بودند.
کلید واژگان :آموزش ، آموزش مجازی ، ورزش و جوانان فارس
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک