چکیده :

بازاریابی برای هر کسب و کاری حیاتی است. بازاریابی فرآیندی است که شامل تحقیق، ترویج و فروش محصولات و خدمات به بازار هدف(مصرف‌کنندگان) می‌شود. هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی تاثیر فضای مجازی در بازاریابی و تبلیغات شرکت موتورسازی کویر تعیین شد. روش انجام این پژوهش بصورت تحلیلی- کاربردی و با بهره­گیری از روش سوات (SWOT) می‌باشد که نتایج بدست آمده نشان داد؛ معیار سازمانی با امتیاز 608/0 به عنوان مهمترین شاخص در تاثیر فضای مجازی بر تبلیغات و بازاریابی در شرکت کویر انتخاب شده و پس از آن بترتیب معیار اقتصادی با امتیاز 229/0در رتبه دوم، محیطی با امتیاز 111/0دررتبه سوم و اجتماعی با امتیاز050/0در رتبه چهارم قرار دارند. همچنین نشان می­دهد از میان راهبردهای تدوین شده، بالاترین جذابیت مربوط به راهبرد از بین بردن محدودیت در پهنای باند و ایجاد زیرساخت مناسب در بروز فرصت­های بکارگیری فضای مجازی در تبلیغات و بازاریابی شرکت موتورسازی کویر است و پایین­ترین جذابیت مربوط به راهبرد جلوگیری از کاهش کیفیت قطعات، سوء استفاده شرکت­­های سودجو و بی­اعتمادی مشتریان نسبت به خرید محصول بصورت اینترنتی است.

کلید واژگان :

فضای مجازی- بازاریابی- تبلیغات -موتورسازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک