در جهان امروز که با نرخ بالا پژوهشهای مختلف در حوزههای گوناگون علمی به خصوص حوزه کارآفرینی صورت میپذیرد، مواجه معناگرایانه با یک خروجی قابل مشاهده و عینی و کاربردی برای حل چالشهای بشری کار دشواری است. یکی از این حوزهها، نگرش فرهنگی کارآفرینی میباشد که به صورت یک هدف مشخص توسط متغیرهای دیگر میتواند بر توسعه کارآفرینی اجتماعی در بین زنان تاثیر بگذارد. لیکن محقق به دلیل تعدد مطالعات، پاسخ خود را در برآیندی علمی از نتایج این پژوهشها میبیند و همچنین به لحاظ گسترده بودن حوزه مطالعاتی یعنی حوزه کارآفرینی زنان، در یک مرور نظاممند با بهرهگیری از نرم افزار cma2 اقدام به تحلیل و بررسی جامع و کلی بر پژوهشهای کمی دیگر محققین پرداخته است. بر این اساس در پژوهش حاضر کل مقالات جستجو شده مرتبط با موضوع به تعداد 1547 مقاله بین سالهای 2021 - 2010 می باشد که 305 مقاله انتخاب و از این تعداد با رعایت پروتکل استاندارد 17 مقاله وارد سبد تحلیل شده و این سبد تحلیل به مقادیری قابل قیاس و تجمیع که اندازه اثر خوانده میشود، تبدیل شده است. نتایج فرضیه تاثیر نگرش فرهنگی بر توسعه کارآفرینی اجتماعی زنان حاکی از این است که براساس مقدار اندازه اثر (345/1) بین نگرش فرهنگی و توسعه کارآفرینی اجتماعی زنان تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد که طبق تفسیر اندازه اثر کوهن، این مقدار تاثیر قوی تلقی میشود. در نهایت نتایج این پژوهش میتواند در حوزه کسب و کارهای کارآفرینانه و جامعه شناسی مورد استفاده قرار گیرد.
کلید واژگان :کارآفرینی اجتماعی زنان، کارآفرینی فرهنگی، نگرش فرهنگی
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک