در محیط رقابتی بانکها، ایجاد ارزش از طریق روابط موثر با مشتریان بسیار حائز اهمیت است. برای بقا در این محیط، بانکها نیازمند ارائه خدمات جدید و مقرون به صرفه به مشتریان خود هستند. وفاداری مشتریان و حفظ روابط سودآور با آنها یکی از اولویتهای اصلی بانکهاست. هدف از تحقیق حاضر، رابطه بین جهت گیری استراتژیک و مشتریان وفادار تأکید بر ظرفیت بازاریابی است. تحقيق یاد شده از نظر هدف كاربردي و از نظر نحوه گردآوري اطلاعات توصيفي - همبستگي و از نظر اجرا میدانی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بانک سپه و تعدادی از ارباب رجوع شهر اردبیل تشکیل میدهند که تعداد نمونه براساس فرمول کوکران384 نفر انتخاب شد. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات، در این پژوهش، سه نوع پرسشنامه استاندارد بوده است. داده های جمعآوریشده با استفاده از نرمافزارهای SPSS و LISREL مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفتهاند. در این پژوهش، ضریب های مسیر برای مؤلفه های مختلف فرضیات بررسی شدهاند. نتایج نشان دادهاند که مشتری محوری، رقیب محوری، هزینه محوری، نوآوری محوری، ظرفیت بازاریابی، و جهتگیری استراتژیک همگی بهطور معناداری بر وفاداری مشتریان تأثیرگذارند. این یافتهها نشان میدهند که راهبردها و استراتژیهای بانکها به میزان قابل توجهی بر وفاداری مشتریان تأثیرگذارند و برنامهریزیهای موثر در این زمینه میتواند به بهبود روابط با مشتریان و افزایش درآمد بانکها کمک کند.
کلید واژگان :جهت گیری استراتژیک، مشریان وفادار، ظرفیت بازاریابی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک