رشد و توسعه¬ی سریع فناوری، رفتار مشتری را تغییر داده است که این مسئله بر روی تجارت و بازرگانی تاثیر می¬گذارد که بخش بانکداری نیز جزء آن است. انتظار می¬رود که فناوری را بتوان بهینه سازی کرد تا میزان تولید و بهره وری و عملکر را بهبود بخشید. در بخش بانکداری، فناوری نقش مهمی را در تسهیل نمودن تراکنش مالی و کاهش دادن و به حداقل میزان خود رساندن هرینه ایفا می¬کنند. در عصر دیجیتال، اکثر فعالیت¬های فردی به وسیله¬ی فناوری ترتیب داده می-شوند که تکمیل نمودن و به اتمام رسانیدن تراکنش مالی هم جزء آن است. فناوری هم چنین به تبلیغ و ترویج شمول مالی کمک می¬کند. بعلاوه، همه¬گیری¬کووید19 به پذیرش دیجیتال در سطوح مختلف تکیه¬کرده است که این¬امر به علت اقدام فاصله¬گذاری اجتماعی بوده است. این مطالعه قصد دارد تا استراتژی فناوری مالی را مورد تحقیق قرار دهد تا وارد بخش خدمات مالی شود و همچنین این مسئله را مورد تحقیق قرار دهد که چگونه بانک به رشد و توسعه¬ی فناور مالی پاسخ می¬دهند. این مطالعه یک تحقیق¬کیفی است که مصاحبه¬های عمیق و تجزیه و تحلیل محتوا را به کار گرفته است. به علاوه، این مقاله هم از داده های اولیه و هم از داده های ثانویه استفاده کرد به منظور این¬که تحقیق موثق و معتبری را فراهم سازد. این تحقیق دریافت که فناوری¬های مالی اصولا نوآوری است و استراتژی نوآوری را تبلغ و ترویج می¬کند تا وارد صنعت خدمت¬دهی مالی شود، در حالی که بانک ها از قبل آماده شده¬اند تا در عصر دیجیتال رقابت کنند. چندین استراتژی و راهبرد توسط بانک¬ها تنظیم شدند تا در این رقابت برنده شوند، که موارد زیر را شامل می شود: سرمایه¬گذاری در بخش نرم افزار، سخت افزار و حتی در عرصه¬ی شرکت¬های فناوری مالی.
کلید واژگان :فناوری¬های مالی، صنعت بانکداری، نوآوری
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک