چکیده :

عملکرد سازمانی تحت تأثیر ابهام مدیران سازمان از خود و رقبایشان است. هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر ابهام علی ادراکی بر عملکرد سازمان است. ابهام علی ادراکی در این تحقیق شامل ابهام علی از شایستگی ها و ابهام علی از رقبا می شود. نمونه مورد بررسی 124 نفر از مدیران میانی شرکت های بیمه فعال در شهر تهران می باشد، که تعداد 116 پرسشنامه تکمیل و گردآوری شده است. نتایج معادلات ساختاری نشان دهنده ی این است که ابهام از شایستگی ها اثر مثبت و معنادار (0/23) و ابهام از رقبا اثر منفی معناداری (0/18-) بر عملکرد سازمانی در شرکت های بیمه دارد. هممچنین بر اساس تحلیل رگرسیونی شیوه رهبری، جو سازمانی و ارزش های سازمان از طریق متغیر میانجی ابهام علی ادراکی اثر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی دارند. شیوه رهبری از طریق ابهام از شایستگی ها بیشترین اثر را بر عملکرد سازمانی در شرکت های بیمه دارد.

کلید واژگان :

ابهام علی، تئوری مبتنی بر منابع، مدیریت استراتژیک، شایستگی های سازمانی، تقلید رقبا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک