چکیده :

دون شك هنر مذاكره، شرط موفقيت مديريت خريد است. شغل مديريت بيش از شغل هاي ديگر به مذاكره نياز دارد. به دليل گوناگوني شرايط موفقيت، راهبردهاي مذاكره بسته به مورد فرق مي كند برخورداري از فنون مذاكره، از مهارت هاي لازم در مذاكرات خريد مواد اوليه و دارايي هاي سرمايه اي به شمار مي رود. بر اين اساس، بسياري از موسسات و شركت ها در كشورهاي مختلف جهان در امر آموزش روابط تجاري فعاليت دارند و سمينارها و دوره هاي تخصصي لازم در خصوص آموزش روابط تجاري و مذاكرات خريد، برگزار مي كنند. در اين مقاله نيز درباره ويژگيها و شرايط مختلف مذاكره سخن مي گوئيم و پس از ارائه تعاريفي از مذاكره و مروري بر برخي پژوهش هاي مرتبط به بررسي ابعاد مختلف مذاكرات در سطح بين المللي و نكاتي كه لازم است تا در هنگام مذاكره لحاظ گردد، مي پردازيم.

کلید واژگان :

مذاكره، اركان مذاكره، دوره هاي مذاكره، مديريت خريد، سطح بين المللي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک