هدف: هدف کلی این پژوهش بررسي ارتباط والدين با مدرسه و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان پسر سال دوم مقطع راهنمايي شهرستان پاوه بود. روش تحقیق: روش تحقیق اعمال شده در این پژوهش توصيفي از نوع همبستگي و جامعه آماری شامل تمامي دانشآموزان سال دوم پسر مقطع راهنمايي شهرستان پاوه در سال تحصیلی 91-90 بود که تعداد40 نفر بر اساس روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و براي آزمون فرضيهها از آزمون ضريب همبستگي پيرسون استفاده شده است. یافتهها و نتایج: يافتههاي حاصل از تحقيق نشان داد بين ارتباط والدين با مدرسه و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان رابطه معنيداري وجود دارد. همچنين نتايج نشان داد كه :1- رابطه نزديك و تنگاتنگ والدين و مربيان ميتواند به مقدار قابل توجهي بر آگاهسازي والدين در پيشگيري از اختلالات عاطفي دانش آموزان كمك كند و در بهبود فرآيند آموزش و پيشرفت تحصيلي موثر باشد. 2- تماس اوليا با معلمين به منظور شناخت علل ناسازگاري و برخورد مناسب با دانش آموزان به ميزان زيادي بر رشد شخصيتي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تاثيرگذار است.
کلید واژگان :والدین، مدرسه، پیشرفت تحصیلی، دانشآموزان.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4146346962341624
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مجله علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی در علوم اجتماعی
- برگزار کنندگان :
- ISSN : 2476-3675
- تاریخ ثبت : 1395/02/28 11:50:23
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 252
- تعداد فروش : 1