چکیده :

هدف: پژوهش حاضر به بررسی عملکرد تحصیلی دانش آموزان و تأثیر کمرویی بر آن پرداخته بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تمامی دانش‌آموزان راهنمایی(متوسطه اول) شهر پاوه در سال تحصیلی92 – 91 و نمونه آماری این پژوهش شامل 80 نفر از دانش آموزان که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده که 40 نفر دختر و 40 نفر پسر بودند که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: تحلیل داده‌های به‌دست آمده نشان داد كه بين کم رویی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر و پسر تفاوت معني‌داري وجود دارد و استعدادهاي با‌لقوه دانش‌آموزان در نقاب تیره كم‌رويي پنهان مي‌شوند و مجال شكوفايي پيدا نمي‌كنند.

کلید واژگان :

عملکرد‌تحصیلی، دانش‌آموزان، کم‌رویی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک