چکیده :

در عصر حاضر، تغييرات به سرعت در بخش های تولیدی و خدماتی رخ می دهد. اين تغييرات هم بر ساختار صنعت و هم بر ماهيت رقابت تاثير گذاشته است. جای تعجب نيست که در اين محيط پرچالش همراه با تغييرات شتابنده، سازمان ها و شرکت ها مجبور شده اند واکنش خود را نسبت به بازار تغيير دهند و کمتر روی محصولات و خدمات و بيشتر روی مشتريان متمرکز شوند و به جای ديد کوتاه مدت، ديد بلند مدت داشته باشند،در دنيای امروز خريداران برای تصميم گيري در فرآيند خريد با سوالات بسياری روبه رو هستند.در اين محيط ، سازمان ها و شرکت ها مجبور شده اند که برقراری ارتباط با مشتريان و وفادار نمودن آن ها را در اولويت های کاری خود قرار دهندو برای دستيابی به موفقيت در يک بازار تکنولوژی محور، پيچيده و رقابتی به جست و جو مواردی کليدی برای وفادار ساختن مشتريان بپردازند يکی از موارد ، نفوذ در روابط مشتری با سازمان برای دستيابی به اطلاعات مزيتی در مورد مشتريان است، جهت رسیدن به این هدف استراتژی های متعددی وجود دارد یکی از مهم ترین این استراتژی ها ، استراتژی بازاريابی رابطه مند مبتنی بر ايجاد، توسعه و حفظ ارتباط با خريداران می باشد.

کلید واژگان :

بازاریابی ، بازاريابی رابطه مند ، وفاداری مشتریان ، تغییرات بازار



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک