چکیده :

عمومی ترین نوع بانکداری در عصر حاضر بانکداری از طریق اینترنت می باشد که همان بانکداری اینترنتی می باشد و به منظور استقرار کامل آن ابتدا باید عوامل موثر جهت پذیرش آن را بررسی کنیم. هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در بین گروه¬های مختلف مشتریان مدیریت شعب منطقه 4 بانک ملت می باشد. حجم نمونه این تحقیق شامل 384 نفر از مشتریان براساس فرمول کوکران در جامعه نامحدود و روش تحقیق توصیفی، کاربردی و پیمایشی می باشد. جهت بررسی فرضیات و متغیرهای تحقیق از نرم افزار SPSS-AMOS استفاده می گردد. نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای فرهنگ و درک مفید بودن، فرهنگ و سهولت ادراک شده، ریسک ادراک شده و نگرش استفاده از خدمات اینترنت بانک، درک مفید بودن و نگرش، درک مفید بودن و قصد استفاده، سهولت استفاده و درک مفیدبودن، سهولت استفاده و نگرش، سهولت استفاده و قصد استفاده، هنجار دهنی و قصد استفاده، نگرش و قصد استفاده رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بین کنترل رفتار درک شده و قصد استفاده از بانکداری اینترنتی رابطه معناداری وجود ندارد. همچنین براساس نتایج مشخص گردید که نگرش استفاده از خدمات اینترنت بانک بانک ملت بیشترین تاثیر را بر قصد استفاده از خدمات اینترنتی این بانک دارد.

کلید واژگان :

بانکداری اینترنتی، مشتری، پذیرش بانکداری اینترنتی، بانک ملت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک