پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران علی رغم اینکه مسئولیت عمده ی تربیت دینی فرزندان با هدف تربیت انسان هایی برای رسیدن به کمال و قرب الهی، به نهاد آموزش و پرورش سپرده شد. لیکن امروزه خروجی نظام تربیتی در سطح جامعه، نشان دهنده این است که نظام آموزش و پرورش کشور، در تربیت دینی و قرآنی و بویژه در مانوس کردن فراگیران با قرآن، آنطور که باید مطلوب عمل ننموده است. در مواجهه با چنین چالش محوری، بررسی جهت گیری اساسی با رویکرد قرآنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت های برنامه ای و تحولی به منظور زمینه سازی تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی- مورد اشاره سند تحول بنیادین- و بویژه توسعه فرهنگ انس با قرآن کریم در میان کودکان، نوجوانان و جوانان ضروری به نظر می رسد. در مقاله حاضر با رویکرد توصیفی - تحلیلی، ضمن آسیب شناسی وضعیت موجود تربیت دینی و قرآنی فراگیران در نظام تربیتی جامعه، مبتنی بر جهت گیری های فلسفه تربیتی اسلامی و ظرفیت های ایجاد شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، راهکارهایی را در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن کریم در نظام آموزشی و مدارس پیشنهاد نمودیم.
کلید واژگان :انس با قرآن ، دانش آموزان، راهبردها و راهکارها، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4147379053525104
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مجله علمی تخصصی مهندسی فرهنگی شورایعالی انقلاب فرهنگی
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1395/06/23 22:45:35
- ثبت کننده : کامیار قهرمانی فرد
- تعداد بازدید : 316
- تعداد فروش : 0