چکیده :

مدیریت عملکرد یکی از چالشبرانگیزترین فرآیندهای مدیریت منابع انسانی است که به دنبال استخراج بهترین عملکرد از هر یک از کارمندان سازمان، گروه های فعال در سازمان و کل سازمان می باشد. این مفهوم به دنبال تحوالت چندین و چند ساله حوزه ارزیابی عملکرد در دهه 80 میلادی ظهور یافت و از آن دوران تاکنون بحثهای زیادی حول برطرف کردن چالشهای آن مطرح شده است. به طور کلی این مفهوم دارای جوانب روشن )مواردی که محاسبات پاسخگوی مدیریت عملکرد است( و زوایای تاریکی )مواردی که محاسبات برای مدیریت عملکرد کافی نیست( است که عمده بحث این مقاله را تشکیل میدهد. علاوه بر موارد مذکور عواملی وجود دارد که برای برطرف کردن چالشهای موجود از طریق ارائه مدلها و معیارهای جدید مدیریت و ارزیابی عملکرد، حائل و مانع محسوب می شود. مقاله پیشرو به دنبال معرفی نقاط روشن و مبهم و موانع مذکور است. به طور کلی مطالعه منابع مختلف این نکته را برجسته میسازد که عمده نقصانهای مدیریت عملکرد از جنبه های کیفی آن نشات می گیرد.

کلید واژگان :

مدیریت عملکرد، ارزیابی عملکرد، سیستم کنترل مدیریت، معیارهای عملکردی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک