ما در عصري به سر ميبريم که در آن شبکههاي اجتماعي از محبوبترين ابزارهاي ارتباطي شدهاند و ميلياردها کاربر را از اقصي نقاط عالم به سوي خود جلب نمودهاند. قابليت بيزماني و بيمكاني، هويت سيال و متكثر، ساختشکني، مشارکتپذيري، ارتباط چندسويه، قابليت دسترسي و استفاده، فوريت و استمرار از جمله ويژگيهاي منحصربه فرد شبکههاي اجتماعي برشمرده شده است. با اين وجود در کنار قابليتهاي فوق، رواج اين ابزارهاي ارتباطي، پيامدهاي منفي فرهنگی نيز به دنبال داشته است. از سوي ديگر، رسانههاي گروهي همچون راديو و تلويزيون حضور مؤثر و قدرتمندي در ميان خانوادههای ايرانی دارند و ميتوانند در روشنگري و آگاهيرساني کاربرد بهينه اين شبکهها نقش مهمي ايفا نمايند. در اين نوشتار تلاش شده است علاوه بر مفهومشناسي شبکههاي اجتماعي و مرور کارکردهاي آن، پيامدهاي منفي اين شبکهها گوشزد گرديده و با مقايسه رسانههاي جمعي و رسانههاي اجتماعي، راهکارهاي لازم براي استفاده از ظرفيت رسانه ملي در الگوسازي مطلوبِ استفاده از شبکههاي اجتماعي ارائه گردد.
کلید واژگان :شبکههاي اجتماعي، رسانههاي گروهي، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک