چکیده :

شناخت مخاطب، نقش تعیین‌کننده‌ای در ادامه حیات رسانه‌ها دارد و لذا شناخت مخاطبان را می‌توان یکی از تخصصی‌ترین و در عین حال مشکل‌ترین وظایف رسانه‌ها می‌باشد. عدم رعایت حقوق مخاطبان نه تنها به خود رسانه، بلکه به جامعه‌ای که رسانه در آن فعالیت می‌کند نیز لطمه می‌زند که در برخی موارد، این لطمات به خاطر ابعاد وسیع پوشش رسانه‌ها بسیار سنگین است. بدین ترتیب بررسی حقوق مخاطب می‌تواند پژوهشگران را در جهت شناخت ابعاد مختلف این حقوق یاری رساند و نیز دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی جهت برآورده ساختن این حقوق به عنوان ابزاری کاربردی در اختیار داشته باشد. کتاب حاضر، پژوهشی میان‌رشته‌ای در این عرصه محسوب می‌شود و دربردارنده اطلاعات کاملی درباره جایگاه اخلاق رسانه‌ای و ارایه پیام از طریق رسانه‌های عمومی با در نظر گرفتن حقوق فردی و منافع عمومی جامعه است و می‌تواند مورد استفاده علاقمندان و پژوهشگران هر دو حوزه حقوقی و رسانه‌ای قرار گیرد. این اثر، موضوع حقوق مخاطب را به عنوان يكي از مسؤوليتهای رسانه‌ها مورد تاکید قرار داده و ضمن بررسی زوايای مختلف قانون‌گذاري، فرايند قانون‌گذاري اين حوزه را در سه كشور ايران، انگليس و آمريكا تبیین نموده و راهكارهايي براي بهبود وضعيت حقوق مخاطب بيان كرده است.

کلید واژگان :

حقوق مخاطبان، رسانه¬های گروهی، ایران، انگلستان، ایالات متحده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک