در زيباشناسی شهری و بالطبع ارتباط آن با بازارها پارامترهای زيادی نقش دارد. در اين مقوله که از آن جمله میتوان به رنگ و تناسب رنگها در محيط و فضای شهر، نحوه ساخت و ساز در فضای شهری، ميزان و آرايش فضای سبز، نوع درختان، نحوه قرار گرفتن نمادهای قديمی و سنتی يک شهر، ميزان فضاهای و جاذبههای گردشگری از سوی شهر و نوع و ميزان خدمات حمايتی از قبيل فروشگاه های زنجیره ای و نحوه تعامل انها با مشتریان داخلی و خارجی از سوی بازارها اشاره کرد. عدم توجه به پارامترهای ذکر شده در مبحث زيباشناسی بازارهای شهری نقش اساسی در افسردگی جامعه و ايجاد فضاهای نامطلوب برای افراد ساکن و گردشگران به دنبال دارد. اما متاسفانه در روند ایجاد بازارهای جدید گاها چنین مواردی نادیده گرفته می شود.این مقاله به دنبال این است که به بررسی زیبایی بازارهای شهری،ایجاد احساس زیبایی بازارهای شهری در ذهن شهروندان، بپردازد. به همین منظور در بازارهای شهری تهران به صورت تصادفی 150 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. سوالات در دو بخش اطلاعات عمومی و شناسایی مهم ترین فاکتورها در جذاب کردن بازارها بیش از پیش تهیه شد. در نهایت تاکید بر گوناگونی رنگها و بکارگیری طراحی متناسب با فضا و بافت فرهنگی پیشنهاد شد.
کلید واژگان :زيباشناسی شهری، رنگ، فضای شهری، بازارهای شهری.
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک