چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه تربیت دینی و مؤلفه های آن در برنامه درسی مدارس متوسطه از منظر دبیران بوده است. روش پژوهش در محدوده روش های توصیفی و نوع تحقیق کابردی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دبیران مقطع متوسطه شهرستان دیواندره تشکیل داده اند. نمونه آماری پژوهش شامل 130نفر که با استفاده از روش تصادفی ساده به طوری که همه اعضا شانس مساوی برای انتخاب شدن داشته باشند، صورت گرفته است. ابزار اندازه گیری تحقیق، به جز منابع کتابخانه ای از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش نظرات استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها به دو صورت توصیفی(درصد، فراوانی، میانگین، نمودار، انحراف معیار) و تحلیلی(t) استفاده گردیده است. یافته های پژوهش نشان می دهند که میزان توجه به شاخصه تربیت دینی در برنامه درسی از دیدگاه دبیران در بعد اعتقادی و رفتاری بیشتر از حد میانگین و در بعد تاریخی در حد میانگین و در بعد سیاسی و فرهنگی کمتر از حد میانگین بوده است.

کلید واژگان :

تربیت، دین، تربیت دینی، آموزش و پرورش.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک