چکیده :

جهان پس از گذر از انقلاب کشاورزی که منبع کلیدی در آن زمین بود و انقلاب صنعتی که سرمایه و نیروی کار منبع اصلی آن بود، شاهد انقلاب اطلاعاتی بوده است که در آن، منبع ارزشمند خلق ثروت و درآمد، دانش است. در این راستا، مدیریت دانش شیوهای جدید برای تفکر در مورد سازمان و تسهیم منابع فکری و نوآوری سازمانی است. مقاله حاضر که به شیوهی توصیفی- تحلیلی با استناد به مطالعات کتابخانهای نگاشته شده است، به دنبال تبیین رویکرد مدیریت دانش سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار میباشد. در این مقاله، پس از تعریف مدیریت دانش سازمانی، نسلهای مدیریت دانش، اصول مدیریت دانش سازمانی، چرخهی مدیریت دانش سازمانی، به تبیین رویکرد مدیریت دانش سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار پرداخته شده است.

کلید واژگان :

دانش، اقتصاد دانشمحور، مدیریت دانش سازمانی، مزیت رقابتی پایدار



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک