چکیده :

هدف اين پژوهش بررسي نقش آگاهي فراشناختي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور مركز صفاشهر مي-باشد. جامعه آماري شامل 352 نفر از دانشجويان مي¬باشد كه 113 نفر آنها پسر و 239 نفر آنها دختر و روش نمونه¬گيري نيز تصادفي طبقه¬اي است كه براي تجزيه تحليل داده¬ها از روش همبستگي پيرسون با استفاده از نرم افزار spss استفاده شده است. يافته¬هاي اين پژوهش بيانگر آن است كه آگاهي فراشناختي با پيشرفت تحصيلي ارتباط معناداري دارد و نمره كل آگاهي فراشناختي ومؤلفه پنج¬گانه آن با پيشرفت تحصيلي رابطه دارد و از بين آنها مؤلفه¬ي فقدان اعتماد شناختي به حافظه و همچنين ميزان آگاهي فراشناختي در بين ¬پسران و دختران متفاوت -است و لذا ميزان آگاهي فراشناختي دختران بيشتر است.

کلید واژگان :

آگاهي فراشناختي، پيشرفت تحصيلي، مسئوليت ذهني



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک