چکیده :

باپيشرفت صنعت وتكنولوژي بالطبع تغييرات محيط واجتماع , تأثيرات شركتها برجامعه مورد توجه قرارگرفته است .ازآنجائيكه گردانندگان شركتها مديران هستند و نظرات آنان تأثيرگذاراست .لذاتوجه به اخلاق مديران نيز مسئول بودن آنها درقبال جامعه تحت عنوان مسئوليت اجتماعي مديران موردبحث سالهاي اخير بوده است. مكاتب موجود در اين زمينه واين كه عواملي محيطي تأثير گذار براخلاق ومسئوليت اجتماعي مديران چه مواردي مي باشد .درپايان روشهاي اندازه گيري اخلاق ومسئوليت اجتماعي آورده شده است ونيز اهم دلايل موافقت ومخالفت نسبت به اين موضوع نيز فهرست واربيان گرديده است . انتخاب يك شق از ميان شقوق مختلف با توجه به تصميمات قبلي ,فشارهاي لحظه اي ، ارزش هاي مذهبي، سنتها،و عوامل اجتماعي و اقتصادي به عمل مي آيد. مسئوليت اخلاقي و اجتماعي يك تعهد مداومصاحبان صنعت و تجارت و دولت است كه آنها راملزم به رعايت اصول اخلاقي و توسعهاقتصادي هم زمان با ارتقاء سطح زندگي نيروي كارو خانواده آنها در جامعه در سطح گسترده مي نمايد. همچنين مسئوليت اجتماعي شركت ها، تعهد صاحبان صنعت و تجارت در مقابل اجتماع مي باشد كه مي بايست ضمن احترام به فرهنگهاي مختلف موقعيت هاي شغلي جهت توليد، مهارت نيروي كار، اجتماع ودولت ايجاد نمايد.

کلید واژگان :

اخلاق مداري، مسئوليت مديران، مديريت قانوني ، اخلاق حرفهاي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک