چکیده :

هدف اصلی از این مطالعه، ارائه مدل شبکه های اجتماعی و پیامدهای مالی آن با توجه به متغیر تعدیل کننده شخصیت شناسی می¬باشد. در این پژوهش، یک مدل جدید از شبکه¬های اجتماعی و پیامدهای مالی آن ارائه و به صورت تجربی تست شده است، که این کار می¬تواند به شبکه¬های اجتماعی در جهت اتخاذ راهبردهای درست و مناسب برای حفظ و نگهداری مشتریان و پیامد¬های آن با توجه به شخصیت شناسی آن¬ها کمک نماید. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، و از نظر ماهیت و روش توصیفی- همبستگی می¬باشد. داده¬های مورد نیاز برای تحلیل آماری پژوهش به روش تصادفي ساده و از طریق توزیع پرسشنامه در بین 500 نفر از کاربرانی که تجربه استفاده از شبکه¬های اجتماعی را داشتند، بدست آمد. از مدل‌سازی معادلات ساختاری و تکنیک تحلیل مسیر با استفاده از نرم¬ افزار pls جهت بررسی سؤالات پژوهش و بررسی روابط میان متغیرها استفاده شد. نتیجه مدل¬سازی معادلات ساختاری حاکی از آن است که کلیه¬ی شاخص¬های موجود در مدل پژوهش تأئید، و مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است.

کلید واژگان :

خرید، فضای مجازی، مشتریان، ویژگی¬های شخصیتی



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک