چکیده :

مفهوم مقابله در سال 1966 توسط لازاروس معرفی شد. شامل ابعاد شناختی، رفتاری، عاطفی که می تواند همراه با حل مشکل یا سازگاری با مشکل انجام می شود.هدف: دانش آموزان شش ابتدایی در یک آزمون رقابتی شرکت می کنند دراین سن شکل گیری رفتاری ازاعم مسائلی اجتماعی می باشد که دانش آموزان وخانواده ها باآن مواجهه هستند،ولی اغلب خانواده ها غافل از آن هستند. برای این پژوهش تاکنون کار تحقیقاتی انجام نشده است. بیان پژوهش این است که میزان رفتار درمانی تا چه اندازه درایجاد مقابله رفتاری موثر هستند.روش:از پرسشنامه مقابله ای بیلینگز استفاده شده، این پرسشنامه شـامل پاسخ های مقابله شــناختی ، مقابلـه رفتاری فعال ،مقابلـه اجتنـابی به ترتیب با6،6و 7 جمله می باشد. یافته ها: باتوجه به اینکه تمام تحقیقات انجام شد ه برای افراد غیر سالم بوده است این پژوهش برای ارتقاء افراد سالم که درمعرض آسیب هستند درواقع اندیشه وتفکر نوینی است که انجام شد..نتيجه: شناخت رفتاری را از پنجاه وهشت درصد به شصت وشش درصد ورفتاردرمانی را از سی وهشت درصد به پنجاه ودو درصدواجتناب از رفتارهای غیرمتعارف از بیست وهفت درصد به سی سه درصد و پیشرفت کلی که استاندارد ش شصت وشش درصد می باشد ازچهل وچهار درصد به پنجاه وچهار درصد افزایش دادیم.

کلید واژگان :

مقابله رفتار درمانی،دانش آموزان،افراد سالم،آزمون رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک