چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسی موانع تعامل خانه و مدرسه بود که به روش کتابخانه ای و با استناد به شواهد نظری و تجربی انجام گرفت. در اين پژوهش با الهام از مباحث نظري و تجربي استدلال شد كه موانع تعامل خانه و مدرسه تحت تأثير موانعی چند، در سطح ساختار و عامل است. عدم موقعيت هاي برانگيزاننده، عدم اعتماد، فقدان شبكه روابط اجتماعي، عدم دريافت پيام هاي متقاعد كننده دربارة همكاري، تغييرات سريع برنامه هاي درسي و آموزشي، ساختار نظام آموزشي كشور، و عدم تبليغات مناسب توسط رسانه هاي عمومي در ترويج فرهنگ مشاركت در مدارس، به عنوان موانع تعامل خانه و مدرسه در سطح ساختار و نگرش سطحی به انجمن اولياء و مربيان، تجربة مشاركت در فعاليتهاي اجتماعي، جهت گيريهاي عام گرايانه،عدم شناخت اولياء از اهداف و كاركردهاي مدرسه، و عدم شناخت والدين و ناتواني آنها در تطبيق با برنامه ها، كمبود وقت والدين، شاغل بودن، فاصله و درگير بودن با كارهاي روزمره، وضعيت نامناسب اقتصادي خانواده ها، عدم آگاهي والدين از پيامدها، نتايج احتمالي و فوايد مترتب بر امر مشاركت در مدارس به عنوان موانع تعامل خانه و مدرسه در سطح عامل بر تعامل خانه و مدرسه تأثيرگذار هستند.

کلید واژگان :

تعامل ، موانع ، مشارکت ، مدارس ، والدین.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک