برنامه درسی قلب نظام تعلیم و تربیت و ابزاری در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت است. برنامه درسی به عنوان یکی از حوزه های بحث بر انگیز در سال 1918 به وسیله فرانکلین بوبیت با انتشار کتابی تحت عنوان برنامه درسی هویت یافت. این حوزه تخصصی نسبتا جوان از دهه های اغازین بیستم تا کنون در مسیر رشد و توسعه ای شتابان قرار گرفته است. رویکردها معاصر چالشهای جدیدی را جهت فهم افرینی و توسعه بسترهای فهم برنامه درسی ایجاد کرده اند.و با عث بوجود امدن هویت های جدیدی در برنامه درسی شده اندکه هرکدام مبحثی نوین در برنامه درسی را باعث شده اندکه این محورها عبارتند از هویت سیاسی / انتقادی ، هویت فمینیستی ، هویت اتوبیوگرافیکال ، هویت زیبایی شناختی/ هنری ، هویت بین المللی ، هویت پدیدارشناختی ، هویت پست مدرن / پساساختارگرایی. مقاله حاضر به بیان هویت پست مدرن برنامه درسی می پردازد تا زمینه ای جهت تامل و اندیشه ورزی در مواجهه با هویت های نوین برنامه درسی فراهم اورد.
کلید واژگان :رویکردهای برنامه درسی ، هویت های جدید ، هویت پست مدرن برنامه درسی .
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4158997761886566
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه علمی تخصصی روانشناسی ، علوم اجتماعی و علوم تربیتی ، دوره 2 ، شماره 1 ،بهار 1397
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1399/02/31 16:56:58
- ثبت کننده : مجتبی دهدار
- تعداد بازدید : 117
- تعداد فروش : 0