چکیده :

در دیدگاه تخصیصی، تشخیص فرصت زمانی صورت می گیرد، که هر دو طرف عرضه و تقاضا وجود داشته باشند، ولی منابع به صورت کارا تخصیص داده نمی شوند، تخصیص کارای منابع یعنی این که درآمد مصرف کنندگان به صورت بهینه به مصرف تخصیص داده شود، و مردم قادر به خرید کالاها و خدمات با بیشترین ارزش باشند. اقدامات فردی کارآفرینان می‌تواند تاثیر چشم‌گیر و گسترده ای در صنایع بازارها و بطور کلی اقتصاد داشته باشد. این مساله می تواند مربوط به بهره برداری ساده از یک فرصت در یک بازار محلی خاص و یا نوآوری رادیکال که باعث ایجاد یک صنعت کلی یا از بین بردن آن شود. این مساله می‌تواند منجر به تجاری سازی رضایت از بازار و ایجاد شغل‌های با ارزش بالا شود. مزایای برگرفته از این مسائل را می توان مدیون توجه یک کارآفرین به تغییرات و پدیده ها و تشخیص فرصت‌های سودآور دانست. جهانی شدن کسب وکار و نقش آن در تشخیص و بهره برداری از فرصت ها از مسائل مهم دنیای امروز است. در این فرایند جهانی شدن به دو مرحله تقسیم شده است. مرحله تشخیص فرصت و متعاقباً بهره برداری از فرصت. در این پژوهش با مطالعه مروری بر آرا اندیشمندان این حوزه سعی بر تبیین بیشتر مفهوم فرصت از زوایای مختلف می باشد.

کلید واژگان :

تشخیص فرصت، کارآفرینی، بهره برداری، فرایند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک