چکیده :

امروزه معنويت سازماني به يكي از نيازهاي مهم براي موفقيت سازمان ها تبديل شده است. معنويت در سازمان نيروي دوگانهاي است كه مي تواند فرد و سازمان را توأم با يكديگر به نتايج دلخواه برساند. بنابراين لازمه داشتن كاركناني كه به اهداف و منافع سازمان متعهدانه بها دهند، تقويت مولفه هايي نظير معنويت و ارزشهاي سازماني است. ارزش هاي سازماني به عنوان اصول اساسي حاكم بر سازمان براي افراد درون سازمان ارزش ذاتي دارد و بيانگر باورهاي كلي است كه رفتار افراد را در همه شرايط تحت تاثير قرار ميدهند. بر اين اساس اگر سازماني خواهان پيشرفت باشد بايد به گذشته برگردد و ارزش هاي خود را مجددا كشف كند. اين موضوع به بنيان هاي اخلاقي وابسته بوده و با روحيات شخصي كنترل ميشود. اين اعتقاد كه ترويج اصول اخلاقي و تقويت فرهنگ معني موجب ايجاد مزيت هاي راهبردي براي سازمان مي گردد روز به روز عميق تر ميشود. لذا لازم است مديران سازمان ها در راستاي ايجاد معنويت و دستيابي به ارزشهاي سازماني از طريق آن برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده و ساز و كارهاي مناسب را فراهم سازند. بنابراين هدف اصلي اين تحقيق آن است كه به بررسي نقش معنويت سازماني بر ارزشهاي سازماني بپردازد. به عبارت ديگر اين تحقيق سعي دارد كه بر نقش بي بديل مباني ديني و ارزش هاي غني اسلامي در توسعه معنويت سازماني تمركز نموده و آثار آن را بر ارتقاي ارزشهاي سازماني مورد مطالعه قرار دهد.

کلید واژگان :

معنويت سازماني، ارزش هاي سازمان، ارزش مشتريان، ارزش كارمندان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک