چکیده :

در دنیای پیچیده امروز ، امواج و فرکانس ها در قالب صوت و تصویر نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت جوامع بازی می نمایند. اساسی ترین ویژگی های جوامع بشری، ارتباطات اجتماعی ا ست. ارتباط اجتماعی اساس تکوین، تثبیت وتداوم جامعه را رقم زده و گسترش و تعالی فرهنگ را فراهم می سازد. در فرایند ارتباطات آگاهی ها، نظرات و احساسات میان انسان ها تبادل می شود و پیام انسان ها به یکدیگر منتقل می گردد از این روست که نبود آن به معنای سکون نسبی در حیات انسانی بوده و عدم انتقال دانسته ها وركود فرهنگ را به دنبال دارد. رادیو به دلیل قدمت و نیز ویژگی های منحصر به فرد خود از جایگاه خاصی در میان وسایل ارتباط جمعی برخوردار است. چرا که سرعت انتقال پیام، قدرت گستردگی و شعاع انتشار، سهولت دستیابی و عمومیت بهره مندی از آن و بالاخره انعطاف پذیری این وسیله جایگاهی ممتاز به آن بخشیده است. در حوزه توسعه اقتصادی و توسعه کسب و کار ها نیز رادیو نقشی تعیین کننده دارد . در این راستا رادیو با معرفی الگوهای توسعه اقتصادی کشور، مردم را از اهداف و خط مشی های آن آگاه نموده تا مردم با الگوی توسعه کشور هماهنگ گردند و نیز با معرفی ارزش ها و اصول اعتقادی موجود در فرهنگ جامعه که موید توسعه اقتصادی می باشند در زمینه توسعه اقتصادی گام بر می دارد و نهایتا با ارایه تفسیر صحیح و کاربرد هریک از این ارزشها و اعتقادات در موقعیت و جایگاه خود در جهت رفع ناهماهنگی ها و توسعه اقتصادی تلاش می نماید.یکی از این مدل های توسعه اقتصادی توسعه خوشه های کسب

کلید واژگان :

رادیو ، توسعه خوشه های کسب و کار ، توسعه اقتصادی ، توسعه صنعتی ، کسب و کار های کوچک و متوسط



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک