چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی مغز بر حافظه کاری و عملکرد توجه دانش­ آموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود. روش این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و با گروه کنترل است. برای نمونه آزمایشی از 30 نفر از دانش ­آموزان با اختلال یادگیری ریاضی استفاده شد. نمونه­ های آماری پس از سپری کردن دوره آموزشی مورد سنجش مجدد قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون تی و نرم ­افزار SPSS نسخه 24 استفاده گردید. نتایج نشان داد ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت و ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﺣﺎﻓﻈﻪ­ﮐﺎری و عملکرد توجه، ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ روﯾﮑﺮد آﻣﻮزﺷﯽ و درﻣﺎﻧﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ استفاده ﺷﻮد. آموزش کارکردهای اجرایی مغزی، استفاده از ارزیابی­ های تازه را برای دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی تسهیل می­کند و معلمان می ­توانند به صورت ساختارمند از برخی تکنیک­ های ساده آن در کلاس ­های درسی استفاده نمایند.

کلید واژگان :

آموزش، کارکردهای اجرایی مغز، حافظه کاری، عملکرد توجه، اختلال یادگیری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک