این پژوهش به دنبال ایجاد پیوند بین رفتارهای تعامل خدماتی کارکنان و مشتریان شرکت های بیمه از طریق انرژی ارتباطی و انسجام تعامل ادراک شده می باشد. برای سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه لیانگ و همکاران (2020)استفاده شده است. پرسشنامه پژوهش به صورت تصادفی ساده بین 303 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه کارکنان و نمایندگان فروش شرکت های بیمه استان فارس است و حجم آن با فرمول کوکران برآورد شده است، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق از روش معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی ( PLS ) نشان می دهد که مشارکت نقش خدمات کارکنان شرکت های بیمه، رفتار مشتری مداری کارکنان و رفتار توانمندسازی مشتری کارکنان بر انرژی رابطهای درک شده و انسجام تعامل تاثیر مثبت و معنی داری دارند. نتایج همچنین نشان داد که انرژی رابطهای درک شده انسجام تعامل تاثیر مثبت و معنی داری بر رفتار شناسایی خدمات و رفتار هماهنگی خدمات دارد.
کلید واژگان :رفتار تعامل خدماتی کارکنان، رفتار تعامل خدماتی مشتری، انرژی ارتباطی، انسجام تعامل، شرکتهای بیمه
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 4165078969698740
- سال انتشار : 1401
- نوع مقاله : پذیرفته شده در سایر مجلات علمی معتبر و علمی مروری و ISC
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دوماهنامه علمی تخصصی مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1401/02/04 13:11:36
- ثبت کننده : دکتر ایمان عزیزی
- تعداد بازدید : 150
- تعداد فروش : 0