چکیده :

بیزاری از برند به معنای حس منفی و عدم رضایت مشتریان نسبت به یک برند خاص است. این حس منفی می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و به نوعی باعث از دست دادن مشتریان و افت رقابتی یک برند شود. بیزاری از برند تأثیرات جدی و مهمی بر روی کسب‌وکار دارد و می‌تواند به شکل‌گیری چالش‌ها و مشکلات متعددی منجر شود. این پژوهش با هدف شناسایی محرک های ایجاد بیزاری از برند و پیامدهای آن برای شرکت های بیمه انجام پذیرفته است. در این پژوهش متغیرهای پژوهش به‌وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 385 نفر نمونه از جامعه آماری که کلیه مشتریان شرکت های بیمه استان فارس می‌باشد، توزیع شد. روش تحقیق بکارگرفته در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از نرم‌افزار Smart-PLS جهت بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردید. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که فاکتورهای پیش بینی کننده مفروض (یعنی کاهش تدریجی اعتماد و رفتار غیر اخلاقی درک شده) بر بیزاری از برند شامل (احساس بیزاری و احساس نارضایتی عمیق) تاثیر مثبت و معنی داری دارند. نتایج همچنین نشان می دهد که بیزاری از برند دارای پیامدهای اجتناب و تحریم برند است. مدیران و بازاریابان و متخصصان شرکت های بیمه می توانند این مقیاس ها را برای کنترل روابط مشتریان و برند به کار گیرند و در نهایت می توانند از سیر نزولی این رابطه جلوگیری کنند.

کلید واژگان :

بیزاری از برند، کاهش اعتماد به برند، اداراک بداخلاقی برند، اجتناب و تحریم برند، شرکت های بیمه



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک