چکیده :

سابقه و هدف: مفهوم دلبستگي، پيوند هيجاني پايدار بين دو فرد است، به طوري كه هر يك از طرفين كوشش ميكند نزديكي يا مجاورت با موضوع دلبستگي را حفظ و به گونهاي عمل كند تا مطمئن شود كه ارتباط ادامه مييابد. بنابراين هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه سبكهاي دلبستگي و هوش معنوي با نگرش ديني دانشآموزان دورهي متوسطه در سال 1393 مي باشد. مواد و روشها: روش تحقيق توصيفي است. جامعه آماري شامل 11650 نفر از دانشآموزان متوسطه ي شهرستان آمل بود. از بين جامعه آماري بر اساس فرمول كوكران تعداد 370 نفر ؛ p = q =0/ 0 و 5 / و مقدار خطاي قابل قبول 05 α = 0/ با لحاظ 05 دانشآموز به روش نمونهگيري تصادفي انتخاب گرديد. ابزار پژوهش پرسشنامه 15 سوالي سبك دلبستگي هازن و شيور، پرسشنامه 30 سوالي هوش معنوي جودي نيل و پرسشنامه 21 سوالي نگرش به دين آلپورت بود. دادهها با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه به روش همزمان تحليل شد. يافته ها: يافتههاي پژوهش نشان داد كه بين سبك دلبستگي و هوش معنوي با تحليل رگرسيون نيز .(P< 0/ مولفههاي نگرش ديني دان شآموزان

کلید واژگان :

نگرشديني، هوش معنوي، سب كهاي دلبستگي، دان شآموزان متوسطه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک