چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی تلفیق اندازه گیری طول و زاویه در ریاضی پایه ششم با آموزش دوومیدانی در ساعات تربیت بدنی بود. بدین منظور در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش، نمایش اعداد اعشاری (فصل دوم)، اندازه گیری طول و زاویه (فصل سوم)، جمع آوری و نمایش داده ها (فصل ششم) و محورهای مختصات (فصل هشتم) کتاب ریاضی پایه ششم را به صورت نمایش عملی با همکاری معلم مربوطه در ساعات تربیت بدنی آموزش دادیم. نتایج بررسی نشان داد میانیگن نمرات دانش آموزانی که به صورت عملی مباحث یادشده را آموزش دیدند نسبت به دانش آموزانی که فقط در سر کلاس به یادگیری مباحث پرداخته بودند به صورت معنی¬داری افزایش داشته است (05/0>p). با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاد می گردد معلمین پایه ششم با همکاری آموزگاران تربیت بدنی در ساعات ورزش به صورت عملی به آموزش مفاهیم پایه ریاضی پرداخته تا ضمن تلفیق دروس باهم در کنار ایجاد انگیزه و نشاط در دانش آموزان فرآیند یاددهی-یادگیری را بهبود بخشیده و از این شیوه نوین در تدریس خود استفاده نمایند.

کلید واژگان :

ریاضی ششم ابتدایی، آموزش ریاضی، تربیت بدنی، آموزش عملی، آموزش تلفیقی



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک