سازمانهای رسانهای، یکی از منابع قدرت در جوامع امروزی به شمار میروند یعنی ابزاری برای کنترل مدیریت و نوآوری در جامعه و جانشینی برای زور و سایر منابع قدرت. همچنین، آنها عرصهای را فراهم آوردهاند که روزبهروز بیشتر مسائل روزمره زندگی در آنها متجلی میشوند. علاوه بر اینها، سازمانهای رسانهای اغلب جایگاه بروز تحول در فرهنگ جامعه، خلقوخوها، شیوههای زندگی و هنجارها هستند. سرانجام اینکه این سازمانها به منبع غالب تعاریف و شکلگیری"واقعیت اجتماعی" در نزد افراد جامعه تبدیلشدهاند. همچنین به خاطر پویایی روزافزون محیط که با آهنگ سریعی در حال تغییر است و نیز رقابت فشرده و شدیدی که در دنیای رسانهها حاکم گردیده، اتخاذ یک چارچوب پویا بهمنظور درک مدیریت و رفتار سازمانهای رسانهای معاصر مطلوب به نظر میرسد. در این راستا، در این مقاله تلاش شده است تا پس از بیان شیوه مدیریت سازمانهای رسانهای، ابعاد مدیریتی در یک سازمان اعم از استراتژی، فرهنگ، ساختار، منابع انسانی، تکنولوژی، هوشمندی رقابتی، تعاملات و ارتباطات و خلاقیت سازمانی بهعنوان عوامل تأثیرگذار بر توانمندسازی یک سازمان رسانهای در محیط رقابتی تشریح میگردد.
کلید واژگان :ابعاد مدیریتی، سازمانهای رسانهای، توانمند ساز، خلاقیت و نوآوری، هوشمندی رقابتی
ارزش ریالی : 150000 ریال
با پرداخت الکترونیک