چکیده :

شبکه‌های اجتماعی که به‌نوعی از انواع رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، توانسته‌اند توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کنند. در این میان روابط عمومی‌ها نیز به عنوان واحدهای ارتباطی-اطلاعاتی سازمان‌ها، نقش مهمی در تسهیل رابطه سازمان با مخاطب و معماری ذهن او، به عنوان مهم‌ترین هدف خود بر عهده دارند. اما جهان شبکه‌ای امروز، آن‌ها را در مسیر رسیدن به این هدف مهم، آن‌ها را نه با مخاطبان ساده دیروز بلکه با شبکه‌ای از مخاطبان آگاه روبرو ساخته است که شاید در وهله اول حضورشان بتواند مزیتی غیرقابل انکار برای روابط عمومی‌ها به‌حساب آید اما قطعاً، برخورد مؤثر با این نوع مخاطب نیز هوشمندی و البته ابزاری مناسب با خود او را می‌طلبد. ابزاری که پاسخگوی نیازهای شبکه مخاطبان و مخاطبان شبکه‌ای امروز باشد. روابط عمومي يك دانشگاه با تأسیس يك شبكه اجتماعي دانشگاهي، ميان دانشجويان، كارمندان دانشگاه و اساتيد را به دور هم براي گفتگو و تعامل جمع نموده و از تمام تکنیک‌های روابط عمومي سايبر بهره‌مند شده و برای افزایش آگاهی و تنویر افکار آن‌ها تلاش می‌نماید. بدین ترتیب در اداره سازمان نیز موفق خواهد بود.

کلید واژگان :

روابط عمومی، رسانه‌ها، دنیای مجازی، مخاطب فعال.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک