چکیده :

مسئله خلاقيت، مسئله‌اي است که در همه کشورها اعم از پيشرفته، صنعتي و يا در حال رشد مطرح و در همه زمانها به نحو خاص خود بروز کرده است، بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های فرزند پروری والدین با خلاقیت دانش آموزان دبستانی انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی – از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل تمام دانش آموزان دبستانی شهر کنگان در سال تحصیلی 1394-1395 می باشد که از تعداد کل 700 نفر دانش آموز شهر کنگان نمونه ای به حجم 96 نفر از آنها به شکل تصادفی ساده انتخاب شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل دو پرسشنامه سبک هاي فرزندپروري بامريند و فرم کلامي آزمون خلاقیت تورنس می باشد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین استبداد والدین با ميزان خلاقيت کودکان رابطه منفی وجود دارد. توضيح آنکه بين استبداد والدين و ميزان خلاقيت کودکان رابطه اي مثبت وجود ندارد. - همچنین سهل گيري والدین و عدم کنترل درست و نظارت کامل بر رفتار، ايده ها و انديشه ها باعث افت شديد در ميزان خلاقيت کودکان مي شود. – اقتدار والدين نیز در ميزان خلاقيت کودکان تأثير بسزايي دارد.

کلید واژگان :

سبک های فرزند پروری، خلاقیت، دانش آموزان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک