چکیده :

مفهوم خدمات مرجع با پیشنهاد ساموئل گرین که در 30 نوامبر 1876 در مجله کتابداری منتشر شد به وجود آمد. خدمات و ابزارهای مرجع در طول زمان دچار تحولات فراوانی گردیده است. هدف از نگارش این مقاله، بررسی تحولات خدمات مرجع در طول زمان است و به بیان شیوه هایی می پردازد که کتابداران جهت دسترسی آسان و سریع کاربران به منابع کتابخانه به کار می گیرند. در این مقاله مطرح می شود که چگونه میز مرجع به کار خود پایان می دهد و خدمات مرجع شکل کاملاً جدیدی به خود می گیرد، و چگونه کتابداران مرجع موظف می شوند که جهت یاری مراجعین، مهارت خود را در استفاده از ابزارهای مرجع و به کار گیری روش های جدید دستیابی اطلاعات، گسترش دهند.

کلید واژگان :

خدمات مرجع، ابزارهای مرجع، کتابداران مرجع، میز مرجع



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک