چکیده :

افزایش رقابت ، پویایی و پیچیده شدن محیط ، پر رنگ شدن بخش خصوصی ، رشد انتظارات مشتریان و ظهور نو آوری های جدید در صنعت خدمات کشور تحولات بسیاری در نگرش سازمانها نسبت به مقوله مشتری ایجاد شده ، و آنان را به اهمیت مشتری و منافعی که می تواند برای آن ها به دنبال داشته باشد واقف نموده است این تحقیق به صورت توصیفی انجام شده است و مقالات مرتبط با موضوع حاضر ، مورد بررسی قرار گرفته اند و به تشریح جنبه هایی از موضوع مورد نظر پرداخته شده است . موضوع حفظ وتقویت اعتماد مشتریان و عوامل موثردر صنعت بیمه ایران که دغدغه حفظ وتوسعه جایگاه رقابتی خویش را دربازار دارند به عنوان یک چالش استراتژیک مطرح بوده و هست، هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل موثر بر اعتماد که در اثررضایت و رفتار فروش اخلاقی فروشنده و وفاداری ، تعهد فی مابین بین فروشنده و مشتریان شرکت بیمه ایران هست را بررسی می کند که از مزیت های آن باعث افزایش رابطه و وفاداری و فروش هرچه بیشتر از طریق بازاریابی دهان به دهان می شود . جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است از بیمه گذاران یک شرکت بیمه در شهر قزوین و تعداد نمونه مورد بر رسی 190 نفر تعیین گردیده برای تجزیه و تحلیل از روش پرسشنامه پنج گزینه ای مادها و ارام و همکاران 2017 استفاده شده است برای سنجش اعتبار محتوا از نسبت اعتبارمحتوا استفاده شده است و برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ با کمک نرم افزار SPSS استفاده شده است یافته ها حاکی از آن است که اعتماد و همچنین رفتار فروش اخلاقی بر رضایت و وفاداری مشتری و فروشنده رابطه مستقیم دارد. نتیجه حاکی از آن است فروشندگان تاثیر بسزائی بر ادراک مشتریان در زمینه قابل اتکا بودن سازمان دارند . فروشندگانی که موفق به جلب اعتماد مشتری شد ه اند ، این پیام را می رساندکه سازمان متبوع آنها که خود نیز زیر بخشی از این سازمان اند .قابل اعتماد است .

کلید واژگان :

کلمات کلیدی: اعتماد ، رضایت مشتری ، سبک های ارتباطی غیر رسمی ، آگاهی از برند.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک