چکیده :

مديريت دانش بعنوان مجموعهاي از فرايندها براي فهم و به كارگيري منبع استراتژيك دانش در سازمان تلقي ميشود. مديريت دانش، علاوه بر مديريت اطلاعات مسئوليت تسهيل در ايجاد دانش جديد و مديريت روشهاي تسهيم و كاربري دانش را نيز بر عهده دارد. مديريت دانش، كسب دانش درست، براي افراد مناسب، در زمان صحيح و مكان مناسب است به گونه اي كه آنان بتوانند براي دستيابي به اهداف سازمان، بهترين استفاده را از دانش ببرند. مديريت دانش، با تجزيه و تحليل و شناسايي دانش لازم و سودمند درگير بوده و به دنبال برنامه ريزي چند بعدي و كنترل مناسب در توسعه سرمايههاي دانش، براي برآوردن هدفهاي سازمان ميباشد. به طور خلاصه مديريت دانش، مديريت فرايندهايي است كه ايجاد، انتشار و به كارگيري دانش را از طريق يكي نمودن تكنولوژي ساختار سازماني و افراد براي ايجاد يادگيري اثربخش، حل مسئله و تصميمگيري در سازمانها مقرر ميدارند. هدف ازنگارش اين مقاله بررسي نقش مديريت دانش در سازمان ميباشد. اين مقاله كه اين مقاله كه ابزار جمع آوري اطلاعات آن روش كتابخانهاي است به روش توصيفي - تحليلي به بررسي آموزش و پرورش و روانشناسي سلامت مي پردازد وسعي شده است ابتدا مفاهيم ارائه شده و سپس تجزيه و تحليل ميشود و در پايان پيشنهادهايي ارائه ميگردد

کلید واژگان :

مديريت دانش، سازمان، راهبردها، موانع، چالشها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک