چکیده :

در راهبرد 13 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه شایستگی ها و توانمندي هاي حرفه ای،تخصصی و اخلاقی فرهنگیان در راستاي تحقق اهدافی همچون برقراري نظام اثربخش و کارآمد مدیریت منابع انسانی … مورد توجه قرار گرفته است. همچنین اهدف عملیاتی ، راهکار ها ناظر به ایجاد نظام ارزیابی صلاحیت معلمان شامل شایستگی هاي حرفه اي متناسب با مبانی و اهداف سند تحول راهبردي می باشد.این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش زمینه ای است. جامعه این تحقیق را گروه معلمان تشکیل می دهند که عبارتند از: کلیه معلمان مقطع ابتدایی منطقه 5،شهر تهران که در سال تحصیلی 98-97 مشغول به تدریس هستند که 205 نفر برآورد شده است. در نتیجه عنوان شد که دانش،مهارت و نگرش در خصوص شایستگی حرفه ای ضروری است و گروه معلمان اتفاق نظر بر وجود این شایستگی ها در هر 3 حیطه (دانش و نگرش و مهارت) شایستگی حرفه ای داشتند.

کلید واژگان :

شایستگی های حرفه ای،سند تحول بنیادین،موزش و پرورش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک