چکیده :

همه شرکتها برای حمایت از منابع طبیعی کمیاب و کاهش آلودگی برای محافظت از گرم شدن دنیا ، که به زندگی روی کره زمین خدشه ی جبران ناپذیری وارد می کند ، با فشارهای زیادی مواجهند. این شرایط ، صرف نظر از بازگشت سرمایه ، هزینه ی کلی امور کسب وکار را افزایش می دهد . "جنبش سبز" در حال رشد و تجربه اندوزی است . شهروندان و شرکت های متقاضی مصرف و سرمایه گذاری ، آگاهانه تر در نظام هایی قرار می گیرند که هوا، آب و انرژی را از هر گزندی محفوظ نگه می دارند استراتژی سبز یکی از مهمترین انواع استراتژی های زیست محیطی است. در رابطه با عملیات تجاری، نوآوری سبز شامل تغییرات در شیوه های تولید مانند کاهش مصرف منابع، جلوگیری از آلودگی و تصویب سیستم های مدیریت زیست محیطی می شود. محققان قبلی بر تاثیر استراتژی نوآوری سبز بر عملکرد شرکت و مزیت رقابتی تمرکز کرده اند یک استراتژی سبز، استفاده کارآمد از مواد خام را تشویق می کند که هزینه های کمتری را کاهش می دهد و باعث کاهش اتلاف می شود.. در فرایند کاهش هزینه ها، شرکت ها می توانند استفاده کامل از منابع خود را افزایش دهند که می توانند آگاهی خود را از پتانسیل نوآوری محصول سبز افزایش دهند، این می تواند خلاقیت سبز سازمانی را ارتقا بخشد.

کلید واژگان :

استراتژي سبز ، ،‌توليد سبز ، اقتصاد سبز ،‌ توسعه پایدار، تکنولوژی صحيح، گازها‌ی گلخانه‌ا‌ی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک