چکیده :

اقتصاد مقاومتي يعني تشخيص حوزه هاي فشار یا درشرایط کنونی تحریم و متعاقبا تلاش براي کنترل و بي اثر کردن و در شرايط آرماني تبديل چنين فشارهايي به فرصت ، که قطعا باور و مشارکت همگاني و اعمال مديريت هاي عقلايي و مدبرانه پيش شرط و الزام چنين موضوعي است. اقتصاد مقاومتي کاهش وابستگي ها و تاکيد روي مزيت هاي توليد داخل و تلاش براي خوداتکايي است. منظور از اقتصاد مقاومتی ، یک اقتصاد فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته چنانکه مقاومت برای دفع موانع پیشرفت و کوشش در مسیر حرکت و پیشرفت تعریف می‌شود. پژوهش حاضر به منظور مطالعه تئوریکی تجربی جایگاه عوامل اجتماعی مرتبط با خرید و سبک¬های تصمیم¬گیری مصرف کنندگان پوشاک داخلی و وارداتی در اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است . تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی می¬باشد و از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است که با استفاده از روش تحقیقات میدانی به جمع¬آوری داده¬ها پرداخته است. جامعه آماری در این تحقیق شامل افرادی است که در خرید و مصرف پوشاک در شرق استان مازندران مشترک هستند که تعداد شهرستان¬های شرق استان مازندران ، 3 شهرستان بهشهر ، نکا و گلوگاه می¬باشد. از این تعداد و با استفاده از روش نمونه¬گیری طبقه ای تصادفی متناسب با حجم جامعه و با توجه به اینکه حجم نمونه بر اساس محاسبات آماری 960 نفر می باشد، تعداد 320 نفر به عنوان حجم نمونه هر شهرستان انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه استفاده شده است. برای بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با خرید و رابطه آن با سبک های تصمصیم گیری مصرف کنندگان پوشاک داخلی و وارداتی از آزمون همبستگی پیرسون و اسپیرمن استفاده شده است. یافته های حاصل از این تحقیق نشان داد که بین عوامل اجتماعی مرتبط با خرید و سبک های تصمصیم گیری مصرف کنندگان پوشاک داخلی و وارداتی رابطه وجود دارد.

کلید واژگان :

عوامل اجتماعی مرتبط با خرید ، سبک های تصمیم گیری، اقتصاد مقاومتی، استان مازندران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک