چکیده :

هدف: هدف اين مقاله بررسی اهداف کارآفرینانه دانشجويان دوره¬ي کارشناسی در استان مازندران به واسطه‌ی ايجاد يک آناليز تطبيقي در ميان گروه¬هاي مختلف دانشجويان است. روش شناسي: در کل 156 دانشجو پرسشنامه¬ي مقاصد کارآفريني را کامل کردند. پرسشنامه داراي 7 بخش استخراج اطلاعات درباره‌ی میل شخصي، هنجار دروني، خودکفايي، قصد کارآفرينانه، نياز به موفقيت، مکان هندسي کنترل و آمادگي دستگاه‌هاست. از پاسخ دهنده¬ها درخواست شده بود تا موافقت يا عدم موافقت خود را در مورد سوالات پرسشنامه در مقیاس 7 ارزشی لیکرت بيان کنند. يافته¬ها: نتيجه نشان داده که دانشجوياني که تحت آموزش کارآفريني قرار دارند نسبت به آن‌هایی که دوره¬ي کارآفريني را طي نکرده¬اند اهداف کارآفرینانه بهتري دارند. علاوه بر اين، مشاهده شد که دانشجويان مرد نسبت به دانشجويان زن میل شخصي بالاتري نسبت به دوره¬ي کارآفريني، هنجارهاي دروني، خودکفايي و نياز پيشرفت دارند و اين درحاليست که دانشجويان زن کمترين آمادگي ابزاري را دارند. اين تحقيق اختلاف معناداري در مقاصد کارآفرینانه دانشجوياني که به واسطه‌ی خانواده در معرض فعاليت کارآفريني قرار گرفته بودند و آن‌هایی که تحت چنين آموزشي قرار نگرفته بودند مشاهده نکرد.

کلید واژگان :

کارآفرينی، جنسیت هدف کارآفرينانه، دانشجویان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک