چکیده :

دنیای کسب و کار به شدت در حال تغییر جامعه ای را به وجود آورده است که متمایل به سرعت عمل است.امروزه دغدغه اغلب سازمان ها تدوین و پیاده سازی راهبردهای مناسب می باشد که موفقیت و بقای آنها را در شرایط متحول و پیچیده محیطی تضمین نماید.در عصر حاضر پیشرفت های سریع در علم و فناوری،تحول ها و دگرگونی های زیادی در نظام های اجتماعی-اقتصادی به وجود آورده اند و موجب رویارویی سازمانها با تحول های گستردهای شده اند.این تحول ها،فرصت ها و تهدیدهایی را پدید آورده اند که مواجه با آنها نیازمند راه حل های خلاقانه است یکی ازمهمترین فرصتهای پیش روی سازمان های امروزی،استفاده از کارآفرینی در سطوح مختلف سازمانی می باشد.در این راستا ایجاد فضا و بستر مناسب در سازمان ها از طرف مدیران و رهبران برای رشد و پرورش کارآفرینی کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است .رهبری استراژیک یکی از سبکهای رهبری است که می تواند با ایجاد چشم انداز راهبردی و توسعه قابلیت های محوری کارکنان پرورش دهنده کارآفرینی و ارتقا دهنده مزیت رقابتی سازمان باشد.در مقاله حاضر ابتدا به بررسی ادبیات رهبری راهبردی و کارآفرینی پرداخته،سپس ارتباط بین آنها را تشریح خواهیم کرد.1

کلید واژگان :

چشم اندازراهبردی ،رهبری راهبردی ، کارآفرینی ،مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک