چکیده :

مهمترین عامل برای حفظ و رشد سازمان مشتریان آن هستند، چنانچه اگر سازمان در جلب رضایت و وفاداری آنان موفق شود و بتواند آنان را حفظ کند، زمینه رشد و بقای طولانی مدت خود را مهیا کرده است. هدف پژوهش حاضر « بررسی تأثیر عادات، روابط اجتماعی و موانع اقتصادی تغییر برند بر وفاداری مشتریان بیمه (مطالعه موردی: بيمه كارآفرين شهرستان يزد)» است. مدل این تحقیق با استفاده از متغیرهای رضایتمندی، عادات، موانع اقتصادي تغيير برند، روابط اجتماعي، وفاداري مشتري و تبليغات شفاهي شکل گرفته است. اين تحقيق از نظر هدف تحقیقی کاربردی و از منظر روش، پژوهش از نوع تحقيقات همبستگي است که با استفاده از ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی، داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری پژوهش، بيمه گذاران شركت بيمه كارآفرين در شهرستان یزد بوده که از روش نمونه گیری تصادفی ساده 196 نفر از بيمه گذاران شركت بيمه كارآفرين برای نمونه انتخاب شده است. داده ها با استفاده از نرم افزارspss18 تجزیه و تحلیل شده و بررسی تایید روابط بین متغیر ها و عوامل از طریق تحلیل عاملی تاییدی و تکنيک معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزار LISREL 8.72 انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد که رابطه معناداري ميان عادات با روابط اجتماعي وجود دارد و ارتباط بین عادات و موانع اقتصادي تغيير برند مورد تایید بوده است، همچنین یافته ها نشان می دهد رضايتمندي بر تبليغات شفاهي و وفاداري تأثیر معنادار دارد و تأثیر روابط اجتماعي بر تبليغات شفاهي نیز به تایید رسیده است.

کلید واژگان :

عادات، موانع اقتصادي تغيير برند، رضایتمندی، روابط اجتماعي، تبلیغات شفاهی، وفاداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک