چکیده :

در دنياي رقابتي امروز، دانش به منبع استراتژي بسياري از سازمانها تبديل شده است. بهه بها ور نوناکها در شرايط ناپايدار امروز، تنها منبع قابل اتکا براي کسب مزيهت رقهابتي پايهدار دانهش اسهت . از ايه رو مديريت دانش به وظيفه اصلي سازمانهايي تبديل شده که به دنبال بهرهگيري از اي سرمايه ارزشمند خود ميباشند. بر اي اساس، هدف پژوهش حاضر، بررسي پيامهدهاي پيهاده سهازي مهديريت دانهش از ديدگاه کارکنان در يکي از مراکز انتظامي بوده است. روش تحقيق از نوع توصيفي پيمايشي بود. جامعه آماري پژوهش شامل 323 نفهراز کارکنهان بهوده و – نمونه پژوهش با استفاده از جدول مورگان 171 نفر انتخها شهد . پايهايي پرسشهنامه بهه روش آيفهاي 3 محاسهبه و تاييهد گرديهد . همچنهي اسهتاندارد بهودن / کرونباخ براي ابعاد مهديريت دانهش برابهر 98 پرسشنامه ها و هنجاريابي آنها در پژوهش هاي داخلي، روايي آزمون را تامي نمود. روش ههاي آمهاري به کار گرفته شده در پژوهش حاضهر از نهرا افهزار spss اسهتفاده و از آمهار توصهيفي جههت توصهي متغييرهاي نوع استخدامي، س ، وضعيت تحصيلات و سابقه کهاري کارکنهان و از آزمهون کلومهوگروف اسميرنوف ( K-S ( جهت تاييد نرمال بودن داده هاي آزمون و جهت تاييد و يا رد فرضيه ها از آزمهون t زوجي استفاده شد. نتايج بررسي ها نشان داد که ابعاد مديريت دانش مبتني بهر فنهاوري زيهر سهاختي، فرهنه سهازماني، ساختار سازماني از ديدگاه کارکنان، در وضعيت موجود با وضعيت مطلو اخهتلاف معنهي داري وجهود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، فناوری زیر ساختی، فرهن سازمانی، ساختار سازمانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک