چکیده :

تمرکز اصلی این مطالعه بر روی دیدگاهی است که بر پایه دارایی، امکانات و منابع شرکت ها (RBV) استوار می باشد. این تحقیق، ارتباط موجود میان قابلیت های عملیاتی، توانایی های بازاریابی و عملکرد مالی شرکت ها را مورد بررسی قرار می دهد. ما با استفاده از داده های بایگانی شده 100 شرکت خرده فروشی ایرانی، متوجه شدیم که توانایی های بازاریابی یک شرکت، تأثیر فراوانی روی قابلیت های عملیاتی آن شرکت دارد که این موارد به ترتيب کاملاً به کارآیی و قابلیت خرده فروشی ارتباط پیدا می کند. همچنین نتایج حاصل از این مطالعات نشان می دهد که قابلیت های عملیاتی یک شرکت، کاملاً واسطه رابطه میان عملکرد مالی و توانایی آن شرکت می باشد. در نتیجه، مدیرانی که قصد دارند توانایی ها و قابلیت های عملکردی شرکت ها را افزایش دهند تا بتوانند عملکرد مالی بهتری را داشته باشند، می توانند یافته های این مطالعه را عمیقاً مورد توجه قرار دهند.

کلید واژگان :

عملکرد مالی ، توانایی بازاریابی و قابلیت عملیاتی ، خرده فروشی ، ایران.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک