چکیده :

پديده گردشگري امروزه گستره جهاني يافته است اين امر زناشي از توسعه نوآوري تكنولوژيكي و گسترش همه جانبه سرمايه داري در عصر كنوني است دراين بين شهرها دربردارنده مراكز مهم اقتصادي علمي تفريحي ورزشي زيارتگاهي تاريخي و فرهنگي و پزشكي هستند و افزون براين موارد از جاذبه هاي طبيعي نيز بهره مند مي باشند شهرزنجان نيز با دارا بودن تاريخ كهن خود و جاذبه هاي طبيعي درشمال غرب كشور مي تواند به عنوان يك شهر توريستي ايفاي نقش كند دراين مقاله توسعه گردشگري شهر زنجان از پنج بعد زيست محيطي اقتصادي اجتماعي-فرهنگي تاريخي و اكولوژيكي و نهادي مورد بررسي قرارگرفته است تحليل هاي حاصل از مدل swot نشان ميدهد كه نزديك به پايتخت و عدم آلودگي شهرزنجان به عنوان مهمترين نقطه قوت داخلي و نبود زيرساخت هاي گردشگري و امكانات رفاهي و تفريحي و معرفي نشدن و ناشناس ماندن اين شهر از لحاظ گردشگري دركشور و دوري مسافت ودورافتاده بودن شهرستان اساسي ترين نقاط ضعف داخلي گردشگري در شهر زنجان مي باشد.

کلید واژگان :

گردشگري شهري، توسعه پايدارشهري، زنجان، مدل swot



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک